Plan dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA 5,6 LATKÓW
6.00 - 8.00
- przychodzenie dzieci do przedszkola
 - czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
 - konsultacje indywidualne z rodzicami
 
8.00 - 8.30
- ustalenie planu dnia, zabawy swobodne, spontaniczne, dydaktyczne według wyboru dzieci, gimnastyka korekcyjna
 
8.30 - 8.40
- przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
 - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 
8.40 - 9.05
- śniadanie
 - zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
 - wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
 
9.05 - 9.15
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 - wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
 
9.15 - 9.45
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
 
9.45- 10.30
- zajęcia dydaktyczne według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć zmierzając w kierunku: budowania systemu wartości, kształtowania odporności emocjonalnej, budowanie wiedzy o otaczającym świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie umiejętności wypowiadania sie poprzez muzykę, śpiew, taniec oraz różne formy plastyczne, troski o zdrowie i bezpieczeństwo, kształtowanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do podjęcia nauki w szkole, wdrażanie do posługiwania się językiem obcym, religia.
 
10.30 - 11.30
- organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery
 - zabawy swobodne, spontaniczne
 - zajecia z gimnastyki korekcyjnej
 
11.30- 11.40
- przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe,
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
 - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 
11.40- 12.10
- obiad
 - zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
 - zachowanie prawidłowej postawy
 - rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
 - wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku
 
12.10- 12.30
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 - wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
 
12.30-13.00
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci
 
13.00 - 13.30
- zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym ( bajkoterpia, muzykoterapia, leżakowanie) w sali
 - indywidulana praca z dziećmi
 - zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne,
 
13.30-14.10
- zajęcia dodatkowe
 - zajęcia terapeutyczne, psycholog
 
14.10 - 14.20
- przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
 
14.20- 14.40
- podwieczorek,
 - zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
 - wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku
 
14.4-14.50
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 - wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu podwieczorku
 
14.50-18.00
- dowolna działalność dzieci, indywidualna praca z dziećmi
 - zabawy dowolne
 - kontakty indywidualne z rodzicami
 - czynności organizacyjne
 
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA 3,4 LATKÓW
6.00 - 8.00
- przychodzenie dzieci do przedszkola
 - czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
 - konsultacje indywidualne z rodzicami
 
8.00 - 8.30
- ustalenie planu dnia, zabawy swobodne, spontaniczne, dydaktyczne według wyboru dzieci, gimnastyka korekcyjna
 
8.50 - 9.00
- przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
 - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 
9.00 - 9.25
- śniadanie
 - zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
 - wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
 
9.25 - 9.35
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 - wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
 
9.30 - 10.00
- zajęcia dydaktyczne według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć zmierzając w kierunku: budowania systemu wartości, kształtowania odporności emocjonalnej, budowanie wiedzy o otaczającym świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie umiejętności wypowiadania sie poprzez muzykę, śpiew, taniec oraz różne formy plastyczne, troski o zdrowie i bezpieczeństwo, kształtowanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do podjęcia nauki w szkole.
 
10.00 - 10.30
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci, religia.
 
10.30-11.30
- wdrażanie do posługiwania się językiem obcym (j. angielski)
 
11.30-11.50
- organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery
 - zabawy swobodne, spontaniczne,
 - zajęcia z gimnastyki korekcyjnej,
 
11.50 - 12.00
- przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe,
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
 - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 
12.00 - 12.30
- obiad
 - zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
 - zachowanie prawidłowej postawy
 - rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
 - wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku
 
12.30- 12.50
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 - wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
 
12.50 - 13.30
- zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym ( bajkoterpia, muzykoterapia, leżakowanie) w sali
 - indywidulana praca z dziećmi
 
13.30 -14.10
- zajęcia dodatkowe
 - zajęcia terapeutyczne, psycholog
 - logopedia
 
14.10 - 14.20
- przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
 
14.20- 14.40
- podwieczorek,
 - zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
 - wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku
 
14.40-14.50
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
 - wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
 - wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu podwieczorku
 
14.50-18.00
- dowolna działalność dzieci, indywidualna praca z dziećmi
 - zabawy dowolne
 - kontakty indywidualne z rodzicami
 - czynności organizacyjne
 
 Brak dodanych wpisów