Propozycje zabawa dla 4-latków ( czwartek 26.03.2020r.)
Temat dnia: Wiejska muzyka
26.03.2020 r.
grupa: 4-latki
Temat dnia: Wiejska muzyka
26.03.2020 r.
grupa: 4-latki
Propozycja nr 1 Rozwiązywanie zagadek.
Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia, obrazki zwierząt. Dziecko, po podaniu rozwiązania zagadki, wskazuje odpowiednie zdjęcie (odpowiedni obrazek).
Pasie się na łące
i długo przeżuwa,
mówi: mu, mu, mu
i ... się nazywa. (krowa)
Mruczy, miauczy, prycha,
czasem pije mleko,
czasem myszy szuka. (kot)
Chodzi po podwórku
i grzebie łapkami.
Kiedy zniesie jajko
– ko, ko, ko się chwali. (kura)
Małe, żółte kuleczki –
dzieci kokoszeczki. (kurczątka)
Chodzi po podwórku,
kukuryku – woła.
Ma wspaniały ogon –
to jego ozdoba. (kogut)
Propozycja nr 2 Zabawy matematyczne – Układamy przedmioty według określonych cech.
• Szeregowanie według wielkości. Rodzic przygotował kilka grup zabawek, np.: piłek, lalek, misiów (w każdej pięć sztuk), różniących się wielkością. Dziecko ustawia lalki, misie, piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczy zabawki w każdej grupie.
• Szeregowanie według długości. Rodzic przygotował sznurki różniące się znacznie długością. Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, porównuje ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.
• Szeregowanie według szerokości. Rodzic przygotował kubki różnej szerokości. Dziecko ogląda je i ustawia od najwęższego kubka do najszerszego.
Propozycja nr 3 Słuchanie wiersza.
Kaczka kwacze, kracze wrona,
a gęś gęga przestraszona.
Koza meczy, owca beczy,
a na płocie sroka skrzeczy.
Wróbel ćwierka, dzięcioł stuka,
a kukułka w lesie kuka.
Rozmowa na temat wiersza.
− Co robią zwierzęta: kaczka, wrona i gęś?
− Co robią koza, owca i sroka?
− Co robią ptaki
– wróbel, dzięcioł i kukułka?
Propozycja nr 4 Zabawa Wiejska muzyka.
Rodzic mówi wiersz. Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dzieci naśladują jego głos.
Kaczka kwacze (dzieci mówią: kwa, kwa, kwa),
kracze wrona (dzieci mówią: kra, kra, kra),
a gęś gęga (mówią: gę, gę, gę) przestraszona.
Koza meczy (mówią: meee, meee, meee),
owca beczy (mówią: beee, beee, beee),
a na płocie sroka skrzeczy (trre, trre, trre).
Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir),
dzięcioł stuka (stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk),
a kukułka w lesie kuka (ku-ku, ku-ku, ku-ku).
Propozycja nr 5 "Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe.
Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.
Propozycja nr 6 Praca plastyczna- Kurka
(Prosimy, o gromadzenie prac plastycznych w teczkach ).
Potrzebne materiały:
-kartka z bloku technicznego A4
-nożyczki,
-kredki,
Sposób wykonania:
Rodzic pomaga dziecku odrysować dłoń na kartce. Dziecko na odrysowanej dłoni dorysowuje piórka, skrzydła, pazury oraz na kciuku oko, dziób i grzebień kury. Na koniec próbuje samodzielnie wyciąć swój rysunek.