Kontakt
Niepubliczne Przedszkole 'Kółko Graniaste'

Propozycje zabawa dla 4-latków ( czwartek 26.03.2020r.)

ponad 5 lat temu

Temat dnia: Wiejska muzyka

26.03.2020 r.

grupa: 4-latki


Temat dnia: Wiejska muzyka

26.03.2020 r.

grupa: 4-latki

 

Propozycja nr 1  Rozwiązywanie zagadek.

 

 Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia, obrazki zwierząt. Dziecko, po podaniu rozwiązania zagadki, wskazuje odpowiednie zdjęcie (odpowiedni obrazek). 

Pasie się na łące 

i długo przeżuwa, 

mówi: mu, mu, mu 

i ... się nazywa. (krowa) 

 

Mruczy, miauczy, prycha, 

czasem pije mleko, 

czasem myszy szuka. (kot) 

 

Chodzi po podwórku

 i grzebie łapkami.  

Kiedy zniesie jajko 

– ko, ko, ko się chwali. (kura) 

 

Małe, żółte kuleczki – 

dzieci kokoszeczki. (kurczątka) 

 

Chodzi po podwórku,

 kukuryku – woła. 

Ma wspaniały ogon –

 to jego ozdoba. (kogut)

 

Propozycja nr 2 Zabawy matematyczne – Układamy przedmioty według określonych cech.

 

• Szeregowanie według wielkości. Rodzic przygotował kilka grup zabawek, np.: piłek, lalek, misiów (w każdej pięć sztuk), różniących się wielkością. Dziecko ustawia lalki, misie, piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczy zabawki w każdej grupie. 

 

• Szeregowanie według długości. Rodzic przygotował sznurki różniące się znacznie długością.  Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, porównuje ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.

 

 • Szeregowanie według szerokości. Rodzic przygotował kubki różnej szerokości. Dziecko ogląda je i ustawia od najwęższego kubka do najszerszego.

 

Propozycja nr 3 Słuchanie wiersza. 

 

Kaczka kwacze, kracze wrona, 

a gęś gęga przestraszona.

 Koza meczy, owca beczy,

 a na płocie sroka skrzeczy. 

Wróbel ćwierka, dzięcioł stuka, 

a kukułka w lesie kuka.

 

Rozmowa na temat wiersza. 

− Co robią zwierzęta: kaczka, wrona i gęś? 

− Co robią koza, owca i sroka? 

− Co robią ptaki 

– wróbel, dzięcioł i kukułka?

 

Propozycja nr 4 Zabawa Wiejska muzyka. 

Rodzic  mówi wiersz. Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dzieci naśladują jego głos. 

 

Kaczka kwacze (dzieci mówią: kwa, kwa, kwa), 

kracze wrona (dzieci mówią: kra, kra, kra), 

a gęś gęga (mówią: gę, gę, gę) przestraszona. 

Koza meczy (mówią: meee, meee, meee), 

owca beczy (mówią: beee, beee, beee), 

a na płocie sroka skrzeczy (trre, trre, trre). 

Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir), 

dzięcioł stuka (stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk), 

a kukułka w lesie kuka (ku-ku, ku-ku, ku-ku).

 

Propozycja nr 5 "Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe.

 

 Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.

 

Propozycja nr 6 Praca plastyczna- Kurka

 

(Prosimy, o gromadzenie prac plastycznych w teczkach ).

 

Potrzebne materiały:

-kartka z bloku technicznego A4

-nożyczki,

-kredki,

 

Sposób wykonania:

Rodzic pomaga dziecku odrysować dłoń na kartce. Dziecko na odrysowanej dłoni dorysowuje piórka, skrzydła, pazury oraz na kciuku oko, dziób i grzebień kury. Na koniec próbuje samodzielnie wyciąć swój rysunek.