Propozycje zajęć gr.6- latki 26.03.2020 czwartek Powitanie wiosny
1.Składanie w całość pociętych obrazków wczesnowiosennych kwiatów.
Rodzice drukują rysunek jednego z kwiatów: przebiśnieg, krokus, tulipana- do wyboru nastepnie rozcinają na części.Dzieci dostają obrazki z pociętymi na kilka części wczesnowiosennych kwiatów. Składają je w całość i przyklejają na kartkach następnie kolrują rysunek.
2.Karta pracy, cz. 3, s. 58.
Czytanie całościowe lub samodzielne (6-latki) nazw kwiatów. Próby wyjaśniania, dlaczego niektóre z nich są pod ochroną. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, niemożna niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.
3.Karta pracy, cz. 3, s. 59.
Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
4.Założenie hodowli cebuli, krokusa , tulipana- do wyboru
Dla dziecka: doniczka, rękawiczki ochronne, cebulka kwiatowa cebuli, tulipana lub krokusa, kartka, kredki.
Oglądanie cebulek kwiatowych, porównywanie ich wyglądu, wypowiedzi dziecka o tym,
czego potrzebuje roślina do życia. Sadzenie cebulek w doniczkach oznaczonych etykietkami z rysunkami tulipana i krokusa, wykonanych przez chętne dzieci. Codzienne pielęgnowanie, obserwowanie wzrostu roślin; dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
5.Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł,10 zł
6 Zabawa: Orzeł – reszka
Zainspirowana zabawą na w kółko – krzyżyk.
Opis zabawy: Dwóch graczy (lub dwie drużyny) na narysowanej planszy kolejno układają monety 1 zł (żetony lub monety różnego koloru) awersem lub rewersem do góry, wygrywa osoba (drużyna), która ma trzy w jednej linii swoje monety.
7.Zabawa: Co się zmieniło?
Opis zabawy: rodzic układa w szeregu artykuły np. ze sklepu obuwniczego 5 butów dzieci;
ze sklepu warzywniczego – 5 warzyw, z księgarni 5 książek itp. Dziecko nazywa i przelicza przedmioty. Rodzic mówi: Zapamiętajcie ułożenie towarów na sklepowej półce. Następnie dziecko zamyka oczy i jeden przedmiot znika.
Inny wariant: jeden przedmiot zmienia swoje miejsce.
Dziecko odgaduje, co znikło lub co zmieniło swoje miejsce.
8.Zabawa: Dokończ - ułóż rytm
Opis zabawy: dziecko otrzymuje po 3 sztuki monet wycięte z bloku o nominale 1zł, 2zł, 5zł. Dzieci kontynuują rozpoczęty przez rodzica rytm np. 1 zł, 2 zł, 5 zł,
1 zł,.....
Wariant II: Dzieci układają swój rytm trzymając monety przed sobą.