Kontakt
Niepubliczne Przedszkole 'Kółko Graniaste'

PROPOZYCJE ZABAW DLA 5-LATKÓW piątek 27.03.2020r.

ponad 5 lat temu

Piątek 27.03.2020r.

Temat zabaw: Wiosenne symetrie

Grupa: 5-latki


Propozycja 1.

Leniwa ósemka – rysowanie w powietrzu motyla metodą Dennisona.

Dziecko (na wysokości oczu) wyciąga do przodu jedną rękę. Kciukiem kreśli koło – w lewą stronę do góry, do dołu, wraca do punktu wyjścia. Następnie kreśli drugie koło tą samą ręką, z tego samego punktu, w prawą stronę ku górze, do dołu i z powrotem do punktu wyjścia (rysuje ósemkę). Oczy dziecka podążają za ruchem ręki. Ćwiczenie wykonujemy kilka razy: raz jedną ręką, raz drugą ręką, a także oburącz.

Propozycja 2.

Rysowanie leniwych ósemek na papierze.

Kolorowe paski krepiny, kartki z narysowanymi na nich wykropkowanymi ósemkami, kredki.

Rodzic układa przed dzieckiem wycięte z krepiny kolorowe paski oraz kartki z wykropkowanymi ósemkami. Dziecko rysują je po śladzie. Następnie układa na stole takie same ósemki z krepiny. Rysuje je na kartkach bez wzoru.

Propozycja 3.

 

W poszukiwaniu wiosennych symetrii – zajęcia matematyczne.

 

Lusterko, tacka, zestaw kartoników o wymiarach pocztówki, z naklejoną na środku kolorową figurą geometryczną (prostokątem, kwadratem, trójkątem, trapezem, kołem).

Rodzic na stole kładzie tackę z lusterkiem i kartonikami, na których są naklejone kwadraty, prostokąty, trójkąty, koła i trapezy.

Samodzielne wykonywanie zadań przez dziecko. Obserwowanie w lusterku efektu odbicia i symetrii. Nazywanie tego, co dziecko dostrzegło.

 

Wykorzystywanie wiedzy na temat zjawiska odbicia i symetrii- zabawa lusterkiem- sprawdzanie co jeszcze w moim pokoju ma odbicie w lusterku. Dostrzeganie regularności w innych obiektach.

Propozycja 4.

Zabawa ruchowa Znajdź drugą połowę swojego obrazka.

 

Obrazki wycięte z gazety przecięte na pół.

Dziecko rozkłada na dywanie obrazki przecięte na pół (tak aby druga połowa obrazka leżała dalej od pierwszej połowy). Zadaniem dziecka jest w jak najszybszym czasie znalezienie i ułożenie wszystkich par obrazków.

Propozycja 5.

Symetrycznie- powtarzamy nazwy figur geometrycznych.

Rodzic wysypuje na tackę kaszę mannę.  Tackę dzieli kreską na połowę. W jednej połowie rysuje daną figurę geometryczną i głośno wypowiada jej nazwę. Zadaniem dziecka jest narysowanie na drugiej połowie na tacce tej samej figury i wypowiedzenie głośno jej nazwy.

 

Propozycja 6.

Powtarzamy figury geometryczne- karty pracy.

 (załącznik Ad 6).

 

Propozycja 7.

 Wiosna budzi zwierzęta.

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie kwiatów, następnie wycięcie ich i zrobienie dla nich łodyżek np. ze słonki, kredki itp.. (załącznik Ad 7).

Propozycja 8.

Poznanie litery U,u

Pisanie poznanej litery na tacce z kaszą. Uzupełnienie karty pracy z literą U,j – załącznik nr Ad 8.

 

 

 

 

Załączniki:

1. (Ad 6)

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/FIGURY6.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/FIGURY1-211x300.jpg

2. (Ad 7)

https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/kwiaty-w-wazonie/

3. (Ad 8)

http://bystredziecko.pl/u-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/