PROPOZYCJE ZABAW DLA 5-LATKÓW Czwartek 19.03.2020r.
Czwartek 19.03.2020r.
Temat zabaw: Marcowe przepisy
Grupa: 5-latki
Propozycja 1.
Przepis na marcową pogodę- zajęcia matematyczne.
Do tego zadania będzie potrzebny garnek narysowany przez opiekuna oraz wydrukowanie kart z znakami pogody (Ad1). Na każdym znaczku pogodowym narysowana jest dana liczba kropek. Zadaniem dziecka jest narysowanie tyle znaczków danego zjawiska pogodowego w garnku ile wskazuje kropka pod nim narysowana. ( W przypadku problemów z pobraniem zdj. proszę o skopiowanie zdjęc zjawisk pogodowych z propozycji zajęć z dnia 18.03.2020. i wstawić do każdej ilustracji inna liczbę kropek w zakresie do 10. np. słońce -6 kropek, wiatr- 2 kropki itd.
Propozycja 2.
Marcowe niespodzianki- ćwiczenia oddechowe.
Do zadania wykorzystujemy kartę z symbolami pogody i garnek. Zadaniem dziecka jest ułożyć na dywanie garnek oraz rozciętych symboli pogodowych, jednak w odległości co najmniej 2 kroków od garnka. Następnie dziecko musi wdmuchiwać symbole pogodowe do garnka.
Propozycja 3.
Zabawa ruchowa Kotki.
Zabawa polega na umieszczeniu w wyznaczonym miejscu w pokoju poduszki dla kotka. Kotek (dziecko) dostaje piłeczkę- jego zadaniem jest toczenie piłeczki na czworaka noskiem. W momencie, gdy dziecko usłyszy dźwięk deszczu (stukanie lub muzyka z odtwarzacza) musi szybko dobiec i położyć się na poduszce, piłka pozostaje w miejscu, gdzie zaczął padać deszcz.
Propozycja 4.
Załączam propozycję wykonania 2 kart pracy dotyczących pogody marcowej i zbliżającej się pory roku- wiosny.
Propozycja 5.
Liczymy promienie słońca- ćwiczenia matematyczne.
Zadanie polega na ułożeniu w kolejności od najmniejszej do największej liczby promieni słonecznych narysowanych na załączonych słoneczkach (Ad5)..
Inna opcja: proszę o narysowanie 1pierwsze słońce 2 promienie, drugie słońce 3 promienie, czwarte słońce itd... tak do 10.
Po sprawdzeniu poprawności zadania przez opiekuna dziecko wykorzystuje kartoniki ze słoneczkami – dorysowuje na do każdego słoneczka taką liczbę promieni, aby każde słońce miało ich tyle samo.
Propozycja 6.
Zachęcam rodziców do przygotowania pachnącej ciastoliny, z której całą rodziną można lepić wiosenne kwiaty.
Przepis:
- 2 szklanki mąki
- 1 szklanka soli
- 2 szklanki ciepłej wody
- 2 łyżki oleju
- 1 łyżka soku z cytryny
- Kilka kropli aromatu do ciast
- Opcjonalnie można dodać np. barwniki do jajek
Sypkie składniki mieszamy w misce, dodajemy olej, olejek zapachowy, cytrynę, szklankę wody ciepłej i drugą szklankę ciepłej wody z rozpuszczonym ba4rwnikiem- mieszamy- można blenderem. Gotujemy na małym ogniu do uzyskania plastycznej masy, następnie przekładamy na stolnicę i wyrabiamy z odrobiną mąki.
Jeżeli masa się kruszy dodajemy oleju, natomiast gdy jest zbyt lepka podsypujemy mąką.
Masę przechowujemy w zamkniętych pojemnikach.
Propozycja 7.
Praca plastyczna wykonanie dowolną techniką załączonego kwiatka (Ad7).
Propozycja 8.
Przeliczamy. Proszę o pobranie karty pracy (Ad8). Zadaniem dziecka jest przeliczenie pszczół i zakreślenie odpowiedniej liczby na dole strony. Kolejne zadanie polega na ponumerowaniu pszczół np. pod pierwsza pszczołą 1 kropka, pod drugą pszczołą 2kropki..., pod ósmą pszczołą 8 kropek itd.
|
karta pracy (Ad4) |
(Ad 8) - karta do pobrania pszczoły |
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/LICZENIE-9.pdf
Kwiat (Ad 7) do pobrania |
http://www.bezpiecznedziecko.eu/wp-content/uploads/2014/02/kolorowanka-kwiatek.pdf