Kontakt
Niepubliczne Przedszkole 'Kółko Graniaste'

propozycje zabawa dla 4-latków ( czwartek 19.03.2020r.)

ponad 5 lat temu

Temat dnia: Bazie-kotki.

 

Propozycja 1. Ćwiczenia w liczeniu.

 

Rodzic pokazuje dziecku dwie ilustracje z kwiatami w wazonach.

 

     

 

• Dzieci liczą kwiatki w jednym wazonie. Umieszczają przed sobą tyle patyczków/guzików/koralików/kamyczków/nakrętek (do wyboru) ile jest kwiatów w wazonie. Potem liczą kwiatki w drugim wazonie i też umieszczają przed sobą odpowiednią liczbę przedmiotów. Porównują liczbę kwiatków w wazonach; określają, gdzie jest więcej gałązek, a gdzie mniej, o ile więcej (o ile mniej).

 

• Do każdego wazonu został dołożony jeden kwiatek. Dzieci liczą kwiatki w wazonach. Układają przed sobą patyczki/ guziki/ koraliki/ nakrętki w odpowiedniej liczbie.

 

 

     

 

Rodzic pyta:

− Ile gałązek z kwiatkami było w tym wazonie wcześniej?

− Ile dołożyliśmy?

− Pokaż mi cztery palce. Dołóż jeden palec. Policzmy wspólnie: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.
A teraz policz sam.

- Pokaż mi sześć palców. Dołóż jeden palec. Policzmy wspólnie: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem. A teraz policz sam.

 

Propozycja 2. Dzielenie wyrazów na sylaby.

 

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje związane z wiosną ( krokusy, przebiśniegi, sasanki, bocian, jaskółka, słońce ). Zadaniem dziecka jest podzielenie nazw obrazków na sylaby.

 

Propozycja 3. Zabawa „Pokop w ziemi”.

 

Przed rozpoczęciem zabawy należy rozłożyć folię ochronną lub stare gazety. Na przygotowany podkład Rodzice wysypują mąkę/ryż/kaszę/makaron ( do wyboru). W rozsypanym produkcie ukrywają różne małe obrazki (można narysować samemu, np. kwiat, biedronka, bocian, gałązki bazi, zielone listki, krokusy, tulipany- związane z wiosną, oraz takie, które są nie związane z tematem wiosny, np. stół, samochód, książka, lampa itp.). Zadaniem dziecka jest odszukanie obrazków ukrytych, np. w mące i wybranie tylko tych, które są związane z wiosną.

 

Propozycja 4. Zestaw zabaw ruchowych.

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Ptaki w gniazdach.

Dzieci – ptaki – poruszają się swobodnie po pokoju przy dźwiękach wybranej muzyki. Podczas przerwy w muzyce ptaki chowają się do gniazd- wskakują na kanapę/fotel/krzesło, tak aby nie dotykać podłogi.

 

Zabawa Wycieczka.

Dziecko leży tyłem, a Rodzic ciągnie je za nogi po pokoju. Następuje zamiana ról.

 

Ćwiczenie równowagi – Bocian chodzi po łące.

Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, potem staje jednonóż i naśladuje klekot bociana: kle, kle, kle. Ćwiczy na zmianę, chód i stanie jednonóż na prawej i na lewej nodze.

 

Zabawa z elementem przeskoku – Kałuże.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło Kałuża – wykonuje przeskok przez kałużę.

 

Propozycja 5. Zadanie grafomotoryczne- muszla ślimaka.

Dziecko samodzielnie rysuje na kartce muszlę ślimaka ( dużą spiralę), a następnie ozdabia ją w wybrany sposób.

 

 

Propozycja 6. Bazie wierzbowe – wyklejanie rysunku kulkami waty.

 

Potrzebne materiały:

 

- kartka A4,

-klej,

-wata,

-kredki

 

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac:

 

-Dziecko z pomocą rodzica wykonuje rysunek wazonu z gałązkami i koloruje go.

-Robienie kulek z waty.

-Przyklejanie ich na rysunkach bazi.