Propozycje zajęć gr.6- latki 20.03.2020 Marcowi przyjaciele
Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci 6 - letnich
Temat: Marcowi przyjaciele
Data: 20.03.2020
1.Ćwiczenia oddechowe – Delikatny wiatr i mocny wiatr.
Dmuchanie na kuleczki uformowane z papieru.
Lekki wiatr – delikatne wydmuchiwanie powietrza na kulki.
Silny wiatr – silne wydmuchiwanie powietrza.
2. Zabawa słowna – Dialog wiatru z wietrzykiem. Zabawa z rodzicami może być w formie tatrzyku. Dziecko wciela się w role wiatru i jest delikatnym wietrzykiem, natomiast mama lub tata silnym wiatrem. O czym mogą rozmawiać?
3. Słuchanie wiersza Ludwika Wiszniewskiego Marzec.
Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?
• Rozmowa na temat chmur.
− Jakie kształty przyjmują chmury?
− Jakiego koloru bywają?
− Co to są chmury? (przypomnienie)
Chmury są skupiskiem produktów powstałych z pary wodnej, jej skroplenia. Często zawierają krople wody i kryształki lodu. Chmury przenoszone są za pomocą ruchów powietrza.Występują na różnych wysokościach i mają różne kształty. Ze względu na wysokość mamychmury niskie, średnie i wysokie. Umiejętność rozróżniania chmur jest przydatna do określania pogody.
4. Wykonanie pracy plastycznej "Wiosenna parasolka "
Proszę dla dziecka o narysowanie lub wydrukowanie parasolki. Zadniem dzieci jest wykonanie pracy według własnego pomysłu (wydzieranka, wyklejanka różnym materiałami lub kolorowanie farbami) - powodzenia (wszystkie pracę, które dziecko wykona proszę aby były składane w teczkach)
5. Układanie wyrazów z rozsypanki literowej.
Dla dziecka proszę o napisanie na kartkach wyciętych z bloku liter tworzących nazwę: krasnoludek dziecko razem z rodzicem stara się ułożyć jak najwięcej wyrazów z posiadanych liter.
Np. krasnoludek – kra, las, nos, kok, krok,
kruk, korek, nos, nosek, lasek, sok…
6.Wykonaj działania matematyczne w zeszycie
2+5= 3+4= 5+4= 8+2 = 3+7=
!0-5= 4-3= 9-5= 6-4= 8-8=