Kontakt
Niepubliczne Przedszkole 'Kółko Graniaste'

Propozycje zabaw dla dzieci 3-letnich Wtorek 24.03.2020

ponad 5 lat temu

Temat tygodnia: " Nadeszła wiosna"

Temat dnia: " Zagadki o wiośnie"


PROPOZYCJE ZABAW DLA DZIECI 3-LETNICH

 Wtorek  24.03.2020

                                   

Temat tygodnia: „ Nadeszła wiosna”.

Temat dnia: „ Zagadki o wiośnie”

 


.

 

  • Zabawa rytmiczna: „ Słonko po deszczu”  - ( bawimy się razem z dzieckiem).

 

Pada deszczyk! Pada deszczyk! I po liściach tak szeleści- ( dziecko w przysiadzie bębni rytmicznie palcami w podłogę) .

Zatuliły kwiatki płatki, główki chylą do rabatki. Kap! Kap! Kap! –( dziecko nisko opuszcza głowę, pozostając w przysiadzie).

Deszcz ustaje – płyną chmury – kwiaty wznoszą się do góry. Ho! Ho! Ho!- ( dziecko powoli wstaje, unosi głowę i ramiona go góry).

Wiatr tu pędzi na wyścigi. Wiatr kołyszę nam łodygi. Wiu! Wiu! Wiu! – ( dziecko  w  rozkroku kołyszę się na boki).

Biegną dzieci tu z ochotą. Uważajcie jakie błoto! Hyc! Hyc! Hyc! – (dziecko biega na palcach).

Byle słonko nam nie zgasło – róbmy prędko z błota – masło! Chlap! Ciap! Ciap! – ( dziecko przebiera nogami w miejscu).

Teraz baczność – kroki duże – przeskoczymy przez kałużę! Hop! Hop! Hop! – ( dziecko biega po pomieszczeniu, na słowo Hop! Wykonuje duży skok).

Już pogoda – słońce świeci – maszerują w pole dzieci. Raaaz. Dwaaa. Trzyyy. – ( dziecko maszeruje rytmicznie akcentuje pierwszy krok ( raz), następne klaskaniem - dwa ( dwa klaśnięcia), trzy ( trzy klaśnięcia)                                                                                                                                   

                                                                                         

                                                 

  1. Rozwiązywanie zagadek związanych z wiosną.

 

Biały kwiat przebił śnieg i wyjrzał na świat. ( przebiśnieg)

 

Ma dziób i nogi czerwone. Gdy pojawi się na łące, straszy żabki kumkające. (bocian)

 

Skacze przy ciepłej pogodzie: raz jest w trawie, raz jest w wodzie. (żaba)

 

  1. Zabawa ruchowa „ Ptaki”, przy piosence „ Wiosna, wiosenka”

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk&list=RDYzMADXJp_Tk&start_radio=1
 

Pytamy dziecko, czy wie jakie odgłosy wydają bociany a jakie wróble. Mówimy, że za chwilę dziecko będzie naśladować bociany – stając na jednej nodze i mówiąc kle- kle- kle, albo wróble – kucając i mówiąc ćwir- ćwir- ćwir.

 

Tłumaczymy, że gdy słyszymy piosenkę maszerujemy po pomieszczeniu. Gdy muzyka milknie( rodzic wciska pauzę) podajemy hasło – wróbel lub bocian naprzemiennie. Bawimy się do końca utworu.

 

  1. Słuchanie wiersza: „ Bocian”

 

Bocian szuka bocianicy.

- Nie wróciła z zagranicy?

Niech się pan nie smuci,

     Bocianica wróci.

A na razie, panie bocianie,

niech Pan przygotuje

dla swojej żony mieszkanie.

        Gdzie?

- Na drzewie wysokim,

Albo w stodole.

Albo wie pan gdzie –

Najlepiej nad naszym

    Przedszkolem!

 

  1. Pytania do wiersza:

 

Jeśli jest taka możliwość, pokazujemy dziecku ilustrację przedstawiającą bociana i gniazdo bocianie. Przypominamy zwyczaje bocianów ( odlot na zimę do ciepłych krajów, przylot do naszego kraju wiosną).

 

- O jakim ptaku mowa jest w wierszyku?

- Na kogo czeka bocian? Gdzie była pani bocianica?

- Co czuł pan bocian, kiedy nie było jego żony?

- W jakich sytuacjach Ty czujesz smutek?

- Jak wygląda człowiek, który jest smutny? Możesz pokazać minę smutnego człowieka?

- Co możemy zrobić, kiedy jesteśmy smutni?

 

Przy okazji tej zabawy rozmawiamy z dzieckiem o jego odczuciach związanych  ze smutkiem.

 

  1. Propozycja pracy plastycznej:

          https://www.facebook.com/watch/?v=10156187768790948