Kontakt
Niepubliczne Przedszkole 'Kółko Graniaste'

Propozycje zabawa dla 4-latków ( środa 25.03.2020r.)

ponad 5 lat temu

Temat tygodnia: Wiosna na wsi.

Temat dnia: Psotna świnka

Grupa 4-latki

25.03.2020r. (środa)


Temat tygodnia: Wiosna na wsi.

Temat dnia: Psotna świnka

Grupa 4-latki

25.03.2020r. (środa)

 

Propozycja nr 1  Oglądanie ilustracji.

 

Rodzic wyszukuje w książkach/Internecie ilustracje zwierząt z wiejskiego podwórka. Wspólnie z dzieckiem ogląda zdjęcia. Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica nazywa zwierzęta.

 

Propozycja nr 2  Słuchanie wiersza. 

 

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

 – Świetnie się zabawić można!

 Patrz, kartofel wypadł z worka 

– będzie z niego piłka nożna. 

Leci piłka w różne strony: 

wyżej, niżej, w lewo, w prawo... 

Patrzy indyk, kot i wrony, 

Łatek szczeka: – Brawo, brawo! 

Sroka ze wsi przyleciała, 

łebkiem kręci, dziób otwiera

 i rozgłasza po wsi całej: 

– Górą kaczki! Dwa do zera!  

Nie skończyły się zawody, 

bo malutka Michalinka 

otworzyła nagle chlewik

 i wypadła stamtąd świnka. 

– Dość zabawy! 

– głośno rzekła, 

zjadła piłkę i – uciekła.

 

Rozmowa na temat wiersza. 

− Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka? 

− W co grały kaczki z gąskami? 

− Co było piłką? 

− Kto wygrywał? 

− Kto przyglądał się grze?

 − Co zrobiła sroka? 

− Czy mecz się skończył? Dlaczego?

 

Propozycja nr 3 Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta z wiejskiego podwórka. 

 

Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt, np.: psa, kota, świni, kaczki, kury, krowy... których nazwy podał rodzic.

 

Propozycja nr 4 Co nam dają zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.

 

Dziecko losuje z koszyka poszczególne produkty (które wcześniej przygotował rodzic) takie jak,np.: mleko, ser, jajka, wełna, szynka, piórko. Rozpoznaje je po dotyku, nazywa i odpowiada na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.

 

Propozycja nr 5 Piosenka zwierząt – zabawa naśladowcza.

 

Rodzic pokazuje ilustracje wybranego zwierzątka lub wymienia jego nazwę:  kura, kaczka, pies, kot, owca, krowa, a dziecko naśladuje wydawane przez niego odgłosy. Następnie próbuje zaśpiewać znaną piosenkę w języku zwierząt na melodię Panie Janie. 

 

Propozycja nr 6 Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.

 

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.

 

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.

Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.

Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

 

Propozycja nr 7 Historyjka obrazkowa.

 

Przyjrzyj się obrazkom. Ułóż obrazki w odpowiedniej kolejności. Opowiedz historyjkę.

 

Link do historyjki obrazkowej:

 

https://get.google.com/albumarchive/112275127123770466361/album/AF1QipMX73VXRer1H03CZkpqbsneVGblVjzXFchS7Vq_/AF1QipNLri4stXTRxlH_547a863aVThfdruhxODjsO0w?authKey=CJucn6HDlIm1mQE