Propozycje zabawa dla 4-latków ( środa 25.03.2020r.)
Temat tygodnia: Wiosna na wsi.
Temat dnia: Psotna świnka
Grupa 4-latki
25.03.2020r. (środa)
Temat tygodnia: Wiosna na wsi.
Temat dnia: Psotna świnka
Grupa 4-latki
25.03.2020r. (środa)
Propozycja nr 1 Oglądanie ilustracji.
Rodzic wyszukuje w książkach/Internecie ilustracje zwierząt z wiejskiego podwórka. Wspólnie z dzieckiem ogląda zdjęcia. Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica nazywa zwierzęta.
Propozycja nr 2 Słuchanie wiersza.
Rzekł kaczorek do gąsiorka:
– Świetnie się zabawić można!
Patrz, kartofel wypadł z worka
– będzie z niego piłka nożna.
Leci piłka w różne strony:
wyżej, niżej, w lewo, w prawo...
Patrzy indyk, kot i wrony,
Łatek szczeka: – Brawo, brawo!
Sroka ze wsi przyleciała,
łebkiem kręci, dziób otwiera
i rozgłasza po wsi całej:
– Górą kaczki! Dwa do zera!
Nie skończyły się zawody,
bo malutka Michalinka
otworzyła nagle chlewik
i wypadła stamtąd świnka.
– Dość zabawy!
– głośno rzekła,
zjadła piłkę i – uciekła.
Rozmowa na temat wiersza.
− Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?
− W co grały kaczki z gąskami?
− Co było piłką?
− Kto wygrywał?
− Kto przyglądał się grze?
− Co zrobiła sroka?
− Czy mecz się skończył? Dlaczego?
Propozycja nr 3 Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Dzieci naśladują ruchy i głosy zwierząt, np.: psa, kota, świni, kaczki, kury, krowy... których nazwy podał rodzic.
Propozycja nr 4 Co nam dają zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.
Dziecko losuje z koszyka poszczególne produkty (które wcześniej przygotował rodzic) takie jak,np.: mleko, ser, jajka, wełna, szynka, piórko. Rozpoznaje je po dotyku, nazywa i odpowiada na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.
Propozycja nr 5 Piosenka zwierząt – zabawa naśladowcza.
Rodzic pokazuje ilustracje wybranego zwierzątka lub wymienia jego nazwę: kura, kaczka, pies, kot, owca, krowa, a dziecko naśladuje wydawane przez niego odgłosy. Następnie próbuje zaśpiewać znaną piosenkę w języku zwierząt na melodię Panie Janie.
Propozycja nr 6 Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
Propozycja nr 7 Historyjka obrazkowa.
Przyjrzyj się obrazkom. Ułóż obrazki w odpowiedniej kolejności. Opowiedz historyjkę.
Link do historyjki obrazkowej: