Kontakt
Niepubliczne Przedszkole 'Kółko Graniaste'

Propozycje zabawa dla 4-latków ( wtorek 24.03.2020r.)

ponad 4 lat temu

Temat: Powracają ptaki.

Grupa: 4-latki

24.03.2020r. (wtorek)


Temat: Powracają ptaki.

Grupa: 4-latki

24.03.2020r. (wtorek)


 

Propozycja nr 1. Zabawa Podajemy sobie piórko. 

 

Dzieci siedzą blisko siebie razem z rodzicami/rodzeństwem i podają sobie kolejno kłębek waty symbolizujący piórko. Potem zamykają oczy i powtarzają to samo, czyli podają sobie jeszcze raz kłębek waty. W celu utrudnienia zabawy można zmniejszyć kłębek waty.

 

Propozycja nr 2. Wiosenne opowiadanie

 

Pewnego dnia w drugiej połowie marca Olek postanowił wyjść na poszukiwanie ptasich zwiastunów wiosny. Spakował do plecaka kanapki, lornetkę, notes, płaszcz przeciwdeszczowy i wyruszył na łąki nad  rzeką. Nie zaszedł jeszcze daleko, a już nad jego głową rozległy się dobrze znane mu głosy – to przeleciało stado skowronków. Teraz ptaki trzymały się razem. Ale Olek wiedział, że niebawem ta grupka pierzastych przyjaciół rozstanie się i każdy skowronek będzie szukać na łące albo na polu miejsca na gniazdo. Łąki nad rzeką nie zawiodły naszego obserwatora. Z daleka zauważył duże ciemne sylwetki odpoczywających gęsi. Obserwując w ciszy i skupieniu pasące się gęsi, Olek usłyszał znajome szczebiotanie. Po chwili mignęła mu przed oczami smukła ptasia sylwetka z długim rozwidlonym ogonem. Nasz znajomy nie posiadał się ze szczęścia, rozpoznał bowiem jaskółkę dymówkę, która ma długi ogon w kształcie widełek. Dymówki przylatują do nas wiosną z Afryki. Często wracają w okolicę, gdzie przyszły na świat jako pisklęta. Oluś wracał do domu bardzo zadowolony. Jego radość stała się jeszcze większa, kiedy na tle błękitnego wiosennego nieba zobaczył pierwszego w tym roku szybującego bociana. Zastanawiał się, czy to ten sam ptak, który każdej wiosny powracał zawsze do gniazda na dachu stodoły jego przyjaciela, Krzysia.

 

Propozycja nr 3.  Podawanie nazw ptaków powracających do nas wiosną. 

 

Rodzic pokazuje następujące zdjęcia: bociana, jaskółki, skowronka i szpaka. Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, nazywa ptaki i dzieli rytmicznie (na sylaby) ich nazwy. Omawiają wygląd ptaków, zwracając uwagę na cechy ptasie.

 

Propozycja nr 4. Zabawa przy piosence “Żabie kroki”

 

Dzieci spacerują po pokoju przy nagraniu piosenki. Na zwrotki wysoko unoszą kolana, ręce mają wyciągnięte przed sobą, jedną nad drugą, i poruszają nimi jak dziobem; co jakiś czas stają na jednej nodze i wyciągają ręce w bok. Podczas refrenu tańczą w parze z rodzicem/rodzeństwem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg 

 

Propozycja nr 5. Zabawy ruchowe 

 

-Zabawa Silny wiatr, słaby wiatr. 

Dziecko dostaje jedną stronę gazety, składa ją na pół i wachluje nią tak, aby wywołać silny wiatr, a potem – słaby wiatr. 

 

-Zabawa z wiatrem. 

• Dziecko zgniata swoją gazetę, otrzymane kulki kładzie na podłodze i dmucha na nie tak, aby się poruszały. 

 

• Dziecko naśladuje odgłos wiejącego wiatru, mówiąc: wiu, wiu, wiu... 

 

• Dziecko naśladuje odgłos wiatru z użyciem folii aluminiowej, butelki, papieru. 

 

• Dziecko improwizuje ruchem mocny wiatr, słaby wiatr. 

 

• Dziecko pokazuje, jak wiosenny wiatr sprawia mu przyjemność, muskając jego twarz, a potem, jak nieprzyjemny, ostry jest zimny wiatr.

 

Propozycja nr 6. Praca plastyczna “Wiosenny domek dla ptaszków”

 

Dziecko otrzymuje od rodzica narysowany lub wydrukowany domek dla ptaszków. Dziecko samodzielnie stara się pokolorować domek. Następnie z kolorowego papieru wycina z pomocą rodzica kwiatki i ptaki ( rodzic wcześniej na kolorowym papierze rysuje ich wzory do wycięcia), następnie przykleja je na wcześniej pomalowany domek.