PROPOZYCJE ZABAW DLA DZIECI 3-LETNICH
Czwartek 26.03.2020
Temat tygodnia: „ Wiosna na wsi”.
Temat dnia: „ Pani krowa”
.
https://www.youtube.com/watch?v=q7-gbPsZtt8
Krótka rozmowa na temat wysłuchanej piosenki.
- Jakie zwierzę występuje w piosence?
- Co je krowa?
- Co nam daje?
Dziecko powtarza za rodzicem tekst rymowanki: „ Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę, kręcąc mordą”. Powtarzamy rymowankę w różnych pozycjach – stojąc, kucając, leżąc.
Pokazujemy dziecku zdjęcie krowy. Omawiamy jej budowę, kolory. Przypominamy dlaczego hoduje się krowy.
Dziecko na czworakach chodzi po podłodze – łące. Na hasło rodzica –„ krowa je”, bądź umówiony wcześniej z dzieckiem sygnał. Dziecko – krówka, kładzie się bokiem na podłodze( trawie) i naśladuję żucie trawy.
Jeśli jest taka możliwość, układamy na tacy różne produkty powstające z mleka. Nazywamy je, wąchamy, dotykamy i jeśli nie ma przeciwwskazań próbujemy razem z dzieckiem. Jeśli nie ma takiej możliwości, oglądamy zdjęcia przetworów mlecznych.
Dziecko naśladuje picie mleka, a potem głaszcze się po brzuchu – „ bo mleko jest takie dobre” i oblizuje się – „ od ucha do ucha” ( naśladuje gest oblizywania).
Pokazujemy dziecku zdjęcia zwierząt – kura, kogut, krowa, świnia, baran, koza, kaczka. Dzielimy z dzieckiem nazwy zwierząt na sylaby – jedno klaśnięcie- jedna sylaba. KO-GUT, KRO- WA, ŚWI- NIA, BA-RAN, KO-ZA, KA- CZKA.