Plan dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA 5,6 LATKÓW
6.00 - 8.00
- przychodzenie dzieci do przedszkola
- czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
- konsultacje indywidualne z rodzicami
8.00 - 8.30
- ustalenie planu dnia, zabawy swobodne, spontaniczne, dydaktyczne według wyboru dzieci, gimnastyka korekcyjna
8.30 - 8.40
- przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
8.40 - 9.05
- śniadanie
- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
9.05 - 9.15
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
9.15 - 9.45
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
9.45- 10.30
- zajęcia dydaktyczne według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć zmierzając w kierunku: budowania systemu wartości, kształtowania odporności emocjonalnej, budowanie wiedzy o otaczającym świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie umiejętności wypowiadania sie poprzez muzykę, śpiew, taniec oraz różne formy plastyczne, troski o zdrowie i bezpieczeństwo, kształtowanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do podjęcia nauki w szkole, wdrażanie do posługiwania się językiem obcym, religia.
10.30 - 11.30
- organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery
- zabawy swobodne, spontaniczne
- zajecia z gimnastyki korekcyjnej
11.30- 11.40
- przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe,
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
11.40- 12.10
- obiad
- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
- zachowanie prawidłowej postawy
- rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku
12.10- 12.30
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
12.30-13.00
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci
13.00 - 13.30
- zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym ( bajkoterpia, muzykoterapia, leżakowanie) w sali
- indywidulana praca z dziećmi
- zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne,
13.30-14.10
- zajęcia dodatkowe
- zajęcia terapeutyczne, psycholog
14.10 - 14.20
- przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
14.20- 14.40
- podwieczorek,
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku
14.4-14.50
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu podwieczorku
14.50-18.00
- dowolna działalność dzieci, indywidualna praca z dziećmi
- zabawy dowolne
- kontakty indywidualne z rodzicami
- czynności organizacyjne
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA 3,4 LATKÓW
6.00 - 8.00
- przychodzenie dzieci do przedszkola
- czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
- konsultacje indywidualne z rodzicami
8.00 - 8.30
- ustalenie planu dnia, zabawy swobodne, spontaniczne, dydaktyczne według wyboru dzieci, gimnastyka korekcyjna
8.50 - 9.00
- przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
9.00 - 9.25
- śniadanie
- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
9.25 - 9.35
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
9.30 - 10.00
- zajęcia dydaktyczne według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć zmierzając w kierunku: budowania systemu wartości, kształtowania odporności emocjonalnej, budowanie wiedzy o otaczającym świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie umiejętności wypowiadania sie poprzez muzykę, śpiew, taniec oraz różne formy plastyczne, troski o zdrowie i bezpieczeństwo, kształtowanie wiadomości i umiejętności przygotowujących do podjęcia nauki w szkole.
10.00 - 10.30
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci, religia.
10.30-11.30
- wdrażanie do posługiwania się językiem obcym (j. angielski)
11.30-11.50
- organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery
- zabawy swobodne, spontaniczne,
- zajęcia z gimnastyki korekcyjnej,
11.50 - 12.00
- przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe,
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
12.00 - 12.30
- obiad
- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
- zachowanie prawidłowej postawy
- rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu posiłku
12.30- 12.50
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu obiadu
12.50 - 13.30
- zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym ( bajkoterpia, muzykoterapia, leżakowanie) w sali
- indywidulana praca z dziećmi
13.30 -14.10
- zajęcia dodatkowe
- zajęcia terapeutyczne, psycholog
- logopedia
14.10 - 14.20
- przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
14.20- 14.40
- podwieczorek,
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku
14.40-14.50
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania, rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- wdrażanie do czynności porządkowych po zakończeniu podwieczorku
14.50-18.00
- dowolna działalność dzieci, indywidualna praca z dziećmi
- zabawy dowolne
- kontakty indywidualne z rodzicami
- czynności organizacyjne
Brak dodanych wpisów